SMART Technologies presenteert de vernieuwde SMART Board RX-serie, met geavanceerde functies voor meer betrokkenheid van leraren en leerlingen

Preview of the SMART Board RX series on a blue and green gradient background.

De touchscreens van de langverwachte SMART Board® RX-serie zijn de enige touchscreens op de markt met tools die de gebruiker kan programmeren voor inclusievere klassen.

SMART Technologies heeft haar nieuwste innovatie voor het onderwijs onthuld: de SMART Board RX serie, een langverwachte interactieve display ontworpen om leerkrachten en leerlingen te voorzien van geavanceerde functies die de betrokkenheid in het klaslokaal vergroten.

De SMART Board RX serie is een revolutionair beeldscherm dat toegankelijkheid voorop stelt en leerkrachten tools biedt om leren aantrekkelijker te maken en tegelijkertijd kostbare tijd te besparen. De belangrijkste kenmerken zijn onder andere optisch gebonden glas en een meerkleurige pen voor een naadloze inktervaring, toonaangevende apparaatintegratie voor studenten en Google EDLA-certificering, die native toegang biedt tot Google Play, Google Classroom, Chrome Browser en andere Google-services.

De kracht van de SMART Board RX-serie zit in het ontwerp, waarmee je betere en toegankelijkere leerervaringen in de klas brengt. De exclusieve Tool Explorer®-technologie herkent programmeerbare blokken met afbeeldingen, zoals emoji's. Tool Explorer helpt niet alleen het sociaal-emotionele leerproces, maar maakt ook programmeerbaarheid mogelijk. Zo kunnen leraren en leerlingen effectief communiceren, wat vooral fijn is voor non-verbale leerlingen of leerlingen die op alternatieve manieren communiceren.

De belangrijkste functies van de SMART Board RX-serie omvatten Android 13 voor betere beveiliging en prestaties, gelijktijdige tooldifferentiatie voor samenwerken, een LED-stylus met meerdere kleuren om makkelijk te inken, aanmelden via NFC- en QR-code voor extra beveiliging, een ingebouwde soundbar en omgevingssensoren voor een betere leeromgeving. De RX-serie is duurzaam ontworpen en kan lang mee. Ze heeft een energie-efficiënt ontwerp en ondersteunt automatische draadloze updates, zodat scholen en regio's alles uit hun tech-investering kunnen halen en nog jarenlang voor goede leerervaringen kunnen zorgen.

"De SMART Board RX serie vertegenwoordigt een grote sprong voorwaarts in de technologie voor klaslokalen," zegt Nicholas Svensson, CEO van SMART Technologies. "Ons doel was niet zomaar een nieuw interactief scherm te maken, maar een investering die bijdraagt aan het creëren van interactieve, toegankelijke klaslokalen die de tand des tijds zullen doorstaan."

De SMART Board RX serie zal naar verwachting in het voorjaar van 2024 op de markt komen, wat een belangrijke vooruitgang in de technologie voor klaslokalen betekent en leerkrachten een krachtig hulpmiddel biedt om inclusieve, boeiende en samenwerkende leeromgevingen te stimuleren.

Lees het volledige persbericht:
An image of a teacher holding a tablet, likely in an educational or professional setting, using technology to facilitate teaching and learning.

Er is meer waar dat vandaan kwam. Ontvang tijdige, praktische bronnen in je inbox.